Trainingsweek Palma de Mallorca 19-02-2014 / 26-02-2014

27-02-2014 21:05

Net terug van een trainingsweek in Palma de Mallorca. Wij vertrokken met het NBT 09-02-2014 met het vliegtuig naar Palma de Mallorca waar ons een zeer effectieve trainingsweek te wachten stond. Eenmaal aangekomen in Palma de Mallorca stonden de boten nog klaar van de trainingsweek in Palma de Mallorca die we in januari hadden. Afgelopen trainingsweek zou er volgens de weersverwachtingen beduidend meer wind komen dan de eerste trainingsweek, en gelukkig klopte deze voorspelling! Bijna iedere dag stond er in de ochtend geen tot weinig wind maar in de loop van de middag kwam er elke dag een lekkere seabreeze opzetten van een 10-17 knopen en liep de temperatuur op tot een graad of 20.

Elke ochtend stonden we om 07:00 uur op om ons klaar te maken voor de warming-up die om 07:30 begon. Vervolgens gingen we gezamenlijk ontbijten daarna begon onze kracht of cardio training en in de middag gingen we vervolgens het water op tot ca. 16:30 uur.

De focus voor mij lag deze week met name op het sturen van de golven, dit ging mij in het begin nog niet goed af en merkte dat concurrenten mij op dit vlak de baas waren. Na het einde van de week kreeg ik de slag een beetje te pakken en ik ging weer iets harder.

Er zijn nog aardig wat verbeterpunten op te noemen waar ik de komenende tijd aan ga werken, maar ik merk dat de progressie er in zit.