Europa Cup Marseille dag 2

13-04-2014 20:05

De tweede dag tijdens de Europa Cup Marseille was een moeilijke dag, heel veel wind shifts en drukverschillen maakten het zeilen niet gemakkelijk. De wind draaide op een gegeven moment zelfs bijna 180 graden!


Race 1

Ik was goed weg op de startlijn, echter alleen te vroeg de rechterkant gekozen waardoor ik wat plaatsen heb laten liggen. In de downwind heb ik wel weer een aantal plaatsen weten te pakken. Ben uiteindelijk op de 22e plek gefinished.


Race 2

Dit was een wedstrijd met extreme weersveranderingen, ik was wederom weer goed weg van de startlijn en had een mooi upwinds rak, echter draaide de wind weer ongunstig en heb ik veel plekken moeten laten liggen. Vervolgens nam de wind uit het niets toe tot zo'n 20 knopen en nam de wind het laatste downwinds rak af naar zo'n 3 knopen. Uiteindelijk op een 23e plek weten te finishen.